AlexandraMichelles

Hur läget är och ett litet klagobrev!

Publicerad 2015-03-05 14:05:00 i

-
Hejsan! Mitt sportlov blev som jag hadde tänkt + lite mer om man säger som så, det kom en massa sjukskrivningar på jobbet, ni vet vinterinfluensan som drabbar alla andra utom mej (knack knack) så jag jobbade nästan alla dagar av sportlovet samtidigt som jag fixade undan 4 körlektioner, 2 teori, klarade övningsskrivningen på bilskolan, var på bio (filmen var super bra enligt mej), läkarbesök å ni vet allt dedär jag nämne jag skulle göra i förra inlägget :) Förra lördagen hadd jag och basse fixa födelsedagsfest åt Frida på Vägviken riktit lyckad kväll må jag säga! Söndagen städa vi, sovd och åt massa mat. Sen tog jag mitt pick och pack och flyttade in på Internatet igen, dubbelrummet helt för mej själv wohoo! Skolan knallar på vi har Rehab. period med massa grupparbeten och teori + modde och finska som kex ämnen. Kvällstid har jag nog mäst sovit bort, tittat på filmer och varit med Evelina och killarna. Idag var ja till tandläkaren (ni vet man måste passa på och ta en tid medan man är under 18, billigare då) å tyvärr hitta dom faktist mitt första hål ever, uschadå! Nå¨någon gång ska väll vara första gången eller va bruk dom säga.
 
Sådär annars ha ni håxa att Paradise Hotell Danmark har börjat? Super trevlit tänkte jag och banda första programmet för att kunna se på det när jag kommer hem från naate (alltså igår) å jag blev super irriterad på att det inte var textat och Danska e ju obegriplit svårt mot vad man skulle kunna tänka sig. Så jag tog saken i egna händer och skickade in ett mail me något i stil med detta: 

"Hej tv3! jag bor i Finland, pratar svenska, förstår inte danska. jag betalar för att se era tv kanaler skulle de då inte vara shyst om ni kunde texta detta program så jag kan förstå allting av vad som sägs i programmet"
Okej inte sådär stelt skrev jag det å inte sådär kort heller men så ni förstår vad jag "tyyp" skrev i mailet. Och tro det eller ej men idag svara tv3 åt mej och bad om ursäkt att dom inte hadde textat och från och med nästa programm skulle vara textat! haha! va e nu int betär än he! Är man inte nöjd ska man inte vänta på  att någon annan kanske gör något åt saken utan man ska ta saken i egna händer så går det fortare och det blir (förhoppningsvis) som man önskat!
 
Ojj detta inlägg blir bara längre och längre jag skall avrunda här nu och medela att jag tar hälj eller självstudie dag + hälj och önskar er ett shönt veckoslut så hörs vi när jag har lust! Synes! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Tjej på 20 vårar, från Österbotten med eget kryp in i Vasa. Jag är närvårdare som studerar till hälsovårdare på Novia, första året. och när jag hinner så jobbar jag, spelar revy, är aktiv inom frivilliga brandkåren, ordförande för UFs ungdomsutskott och medlem i styrelsen och såklart umgås jag med mina vänner och familj! Är också kommunalvals kandidat i Malax, nummer 20! Min blogg är en blandad kompott av mitt liv så hoppas du trivs! Alexandramichelles heter jag på instagram & du kan följa bloggen via bloglovin för lättare hålla koll på uppdatering om du vill!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela