AlexandraMichelles

Osteopati

Publicerad 2015-09-30 19:00:00 i

Detta inlägg är tidsinställt
Bild källa!

Hej!
I måndag var jag till Kristinestad för att få en ryggbehanling, jag var till Kirsti Wahlroos som jobbar på Positive Gym. Hon ger olika former av osteopati. Jag åkte dit för att jag haft otroligt ont i höger sidans korsryggsmuskel när jag gjort vissa rörelser, t.ex. att sätta sig upp och ner ur bilen har varit värst. Men jag åkte också för att jag själv, min familj och masör tyckte att min skolios hade blivit synligare.
 
Hon började med att kolla min rörlighet i ryggen och i höften, kollade längden på benen och så vidare. Där kom fram att min rörlighet i korsryggen var dålig, mina ben var lika långa (detta är onormalt om man har skolios) och att jag svankar lite för mycket.
 
Sen började hon knäcka ryggen min i alla möjliga riktningar och ställningar. Sen knäcke hon skillda kotor och tryckte på olika punkter. Tillsist kolla hon exakt samma kontroll igen som innan hon började. Det gjorde inte ont, lite obehaglit ljud bara när hon knäckte ryggen ;)
 
Efter bara 1 behanling hadde min skolios sjunkt ner igen och höger ben var 1 cm kortare än vänsta benet igen och jag kunde böjja mej hur bra som hellst neråt. Det visade sig att jag hadde haft två låsningar i ryggen en just där min skolios slutar och en i korsryggen och dessa låsningar hadde skjutit upp mitt ben och skjutit ut skulderbladen där jag har min skolios! så nu e jag SOM NY! ;) hehe
 
Nämen jag rekomenderar starkt henne! ni kan gå in här för att läsa mer om Osteopati och PositiveGym: Klicka!
Hon har inte hand om bara skolios ryggar utan mycket mycket mer! ja va super nöjd och det var inte så farligt dyrt heller för en behandling. 
 
Ända minuset jag har var att det var svårt att få tag på henne via telefon och hon hadd få tider lediga!
men det e ju också possitivt det betyder ju att hon har kunder och att folk går dit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Tjej på 20 vårar, från Österbotten med eget kryp in i Vasa. Jag är närvårdare som studerar till hälsovårdare på Novia, första året. och när jag hinner så jobbar jag, spelar revy, är aktiv inom frivilliga brandkåren, ordförande för UFs ungdomsutskott och medlem i styrelsen och såklart umgås jag med mina vänner och familj! Är också kommunalvals kandidat i Malax, nummer 20! Min blogg är en blandad kompott av mitt liv så hoppas du trivs! Alexandramichelles heter jag på instagram & du kan följa bloggen via bloglovin för lättare hålla koll på uppdatering om du vill!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela