AlexandraMichelles

BMHV16

Publicerad 2016-08-22 19:27:34 i Allmänt, Jobb & Studier,

Hejsan! Idag är det måndagen den 22 som jag sålänge väntat på, jobbet tog slut i Fredags och idag har jag haft min första skoldag som Gulis på Novia här i Vasa. Har haft en lugn helg för att ladda batterierna, i Fredas for jag med några vänner till Juthbacka marknade. Fyndade ett kakfat och sen blev det korvgörans i Jakobstad. Lördagen fick vi gäster, min gudmor och hennes familj kom på besök före hennes barn åker ner till Hesa/Åbo och inleder/fortsätter sina studier där, vi satt länge runt kaffebordet och bara prata. På kvällen blev det en liten och lugn roadtrip till Replot med syrran och mina kompisar innan jag for hem och kröp i säng. Söndagen blev det att packa ihop det sista och flytta till brändö på riktigt. Hann äta middag hos pappa före jag for och fick mitt choklad och limsa som dom köpt i Norge.
Idag då börja jag skolan och vi började i auditoriet med några tal, presentationer av personal, bibliotek, studiekåren och olika studentföreningar. Massa ny info så huvudet var väldigt trött efter dagen. Vi blev indelade i klasser och grupper och Hälsovårdarna kommer studera tsm med barnmorskorna de första åren. (där av det långa klassnamnet i rubriken) Vi fick träffa våra tutorer som verkade super trevliga och vi lekte en lära känna din klass lek och sen gick vi rundgång i skolan. Så nu är iaf Gulisintagningen och BTS partyt inprickat i kalendern! haha :D kommer bli ett roligt år har jag på känn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Tjej på 20 vårar, från Österbotten med eget kryp in i Vasa. Jag är närvårdare som studerar till hälsovårdare på Novia, första året. och när jag hinner så jobbar jag, spelar revy, är aktiv inom frivilliga brandkåren, ordförande för UFs ungdomsutskott och medlem i styrelsen och såklart umgås jag med mina vänner och familj! Är också kommunalvals kandidat i Malax, nummer 20! Min blogg är en blandad kompott av mitt liv så hoppas du trivs! Alexandramichelles heter jag på instagram & du kan följa bloggen via bloglovin för lättare hålla koll på uppdatering om du vill!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela