AlexandraMichelles

Pampasveckan är här!

Publicerad 2017-03-29 13:36:06 i Allmänt,

PA PA PAMPAS!
hejsan alla det e redan onsdag och pampasfirandet i stan e i full gång. Jag började min vecka med att bli viceordförande i UFs styrelse eller de blev jag väll redan på söndag kväll då vi hade möte. Sen på måndag for jag på radiointervju som ni ser på bilden åvan, de va en kort intervju som gick direktsänt i radio vega. Det handlade om kultur och föreningsliv typ? Så jag sa nog bara några ord om UF verksamheten i byn, blev fotad och for hem. Igår var det syhfilisrace i stan och för er som inte vet så går det ut på att man får gåtor att lösa för att veta vart i vasa/korsholm man ska åka och vid varje punkt finns det funktionerer som hittat på någon liten rolig tävling bland annat kasta fisk, knyta knopar, skjuta slangbälla osv. Temat iår var #skadevasjöellerhavnåhavhej typ eller nå liknande? haha så vårt lag hade sytt rosa sköldpadde dräkter och spänt fast en sköldpadda på taket på min bil :) Vi vann inte men vi hade superkul och de e ju huvudsaken sen efter racet var det chauförstävling på Ollis som gick ut på att spela PS spel haha de gick inte så bra de heller fö oss. Kvällen fortsatte vi sen på leipis med afterrace och karaoke :) 
Idag ska vi fortsätta fira tror de blir så ska de låta och mellanfest för min del, ska bara sy fast lite halasmärken och vila lite före jag drar ut igen. 
 
Annars hörni! Förhandsröstningen började igår så om ni inte har möjlighet att rösta på valdagen den 9.4 ska ni gå och förhandsrösta, kom ihåg de e ni som väljer och varje röst är viktig! Bor ni i Malax komun och vill rösta på mej ska ni rösta på nummer 20! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Tjej på 20 vårar, från Österbotten med eget kryp in i Vasa. Jag är närvårdare som studerar till hälsovårdare på Novia, första året. och när jag hinner så jobbar jag, spelar revy, är aktiv inom frivilliga brandkåren, ordförande för UFs ungdomsutskott och medlem i styrelsen och såklart umgås jag med mina vänner och familj! Är också kommunalvals kandidat i Malax, nummer 20! Min blogg är en blandad kompott av mitt liv så hoppas du trivs! Alexandramichelles heter jag på instagram & du kan följa bloggen via bloglovin för lättare hålla koll på uppdatering om du vill!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela