AlexandraMichelles

Tandläkarbesök på garanti

Publicerad 2016-07-28 21:26:00 i Allmänt,

Hata är ett starkt ord men det finns en sak som jag verkligen hatar... Tandläkar besöken! USCH! förr när jag var mindre gick det riktigt bra jag hade fina tänder eller dom var inte fina i rad som dom skulle så jag har hunnit ha 7 olika tandställningar som barn men tandsorten var fin så jag hade aldrig något hål och tandställningarna och byten mellan tandställningarna var aldrig något problem heller. Men ifjol var jag med om mitt första hål ever som skulle lappas, tandläkaren var vänlig så han var det inget fel på. Så börja dom på längst bak på vänster sida ... den sidan jag har svårt att bara få tandborsten på eftersom jag har en ofungerande disk mellan käkbenet och bindvävnaden på högersida. Men dit tryckt di 5 instrument på en gång och märkt att bedövningen inte hjälpt. De satt då 2 bedövningsprutor till, jag låg med hörlurar och gret så ont tog det endå... När jag var färdig så var jag bedövd i hela ansiktet på vänster sida men där dom jobbatt gjorde det ont. Sen var lappningen inte bra och jag fick olidliga ilningar i tanden och fick åka dit igen och åtgärda problemet. Nu 1 år senare har jag inga problem me den tanden mer , jess tänkte jag! 

Var på en vanlig kontroll i morse hos en ny tandläkare och alla tänder så helt okej ut eller dom var som förr ett litet hål framtill på övrekäken som han ville se mer på för säker het skull så att det inte blir lika dant som de jag hade ifjol, vilket är bra att han tar tag i det redan nu för hålet är på ett sånt ställe där man inte slipper åt med tandborste och just och just med tandtråd så att det var lite väntat :) MEN så när jag skulle beställa tid till det besöket säger han att tanden längst bak som ifjol åtgärdas är så slarvigt gjord av den tandläkaren att det måste göras om på garanti!! gashh allt ska göras om och fyfan vad jag Hatar bara tanken på att börja röra om den tanden igen! det hjälper inte att jag får det på garanti! USCH! Att man inte kan göra det klart och nogrant första gången så kunden slipper lida, kanske han visste att han slarvat? Kanske han fick sparken för att kunder klagat eller va tro gjorde så han inte synts av på HVCs tandläkarmottagning mera? 

Hoppas min nya tandläkare fixar mina tänder med omsorg och gör det ordentligt på första besöket!



Kommentarer

Postat av: Henrietta

Publicerad 2016-07-28 23:52:48

Usch, ryser bara av tanken.. Har sjuk tandläkarskräck så förstår verkligen dig! Måste ju kännas superhemskt att måste göra om allt av en sådan skräckupplevelse :(

Svar: Tack för din kommentar! :) ja fydå ja får panik av att bara tänka på att göra om det, får hoppas min nya tandläkare är mer kunnig och förstår mig varför jag tycker det är obehagligt att göra om det!
Alexandra

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Tjej på 20 vårar, från Österbotten med eget kryp in i Vasa. Jag är närvårdare som studerar till hälsovårdare på Novia, första året. och när jag hinner så jobbar jag, spelar revy, är aktiv inom frivilliga brandkåren, ordförande för UFs ungdomsutskott och medlem i styrelsen och såklart umgås jag med mina vänner och familj! Är också kommunalvals kandidat i Malax, nummer 20! Min blogg är en blandad kompott av mitt liv så hoppas du trivs! Alexandramichelles heter jag på instagram & du kan följa bloggen via bloglovin för lättare hålla koll på uppdatering om du vill!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela