AlexandraMichelles

Rätt ska vara rätt!

Publicerad 2016-05-23 16:08:59 i

Om jag ser något ja inte tycker är rättvist och det gäller mej så är inte jag den som klagar åt mina vänner och sen bara "nåja såde je nu int går e ti gör nå åt ede nu". Nej rätt ska va rätt och man kanske inte får något uträttat för sig själv men kanske nästa år är det fixat så är någon annan nöjd istället! 

Denna gång gäller det examensfest annonserna på vasabladet, i torsdagens blad så hade dom en ruta där man skulle fylla i vad man vill att det ska stå på sin annons och vilken bild man vill ha men där fanns ingen bild som passade mej, där fanns ingen bild åt alla utexaminerade närvårdare... Så jag tog saken i mina egna händer och skickade in en liten klagan så kanske nästa års närvårdarexaminander har ett stetoskop att sätta som bild istället för två champangeglas eller en ros! Detta skrev jag:
 
"Hej!
Jag är en av alla som tänker annonsera om min examens dag på vasabladet detta år. Såg på torsdagens blad bilderna man kan välja mellan att ha på sin annons och blev MYCKET besviken! Studenterna har sin mössa, frissorna och kosmetologerna sin kam & sax, byggarna och metall arbetarna har hammaren eller huset, bilmekanikerna har bilen och bonden både en traktor och en ko osv... men var är närvårdarens stetoskop eller spruta? Visst vi kan ta glasen eller rosorna men det kan också alla andra om de vill, varför får inte vi ha en egen bild som vi kan vara stolta över, en bild som visar att vi studerat i 3 år för att få börja vårda andra människor som är i behov av hjälp på ett eller annat sätt? Om det så är Akut, Barn och unga eller Sjukvård och omsorg vi har gått så blir vi närvårdare och borde väl ha samma rätt som alla andra studenter/examinander att få vår egna bild?"
 
Som Amanda ur klassen tyckt när jag visade vad jag skickat " du kommer bli jobbi om du blir dement Alle" haha! Jag kommer säkert ha champange glasen som bild på min annons men ja skulle mycket hellre haft någon som symboliserat mitt yrke å klagar ingen så händer det inget heller men klagar någon kan det hända någon gång :) Rätt ska vara rätt tycker jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Tjej på 20 vårar, från Österbotten med eget kryp in i Vasa. Jag är närvårdare som studerar till hälsovårdare på Novia, första året. och när jag hinner så jobbar jag, spelar revy, är aktiv inom frivilliga brandkåren, ordförande för UFs ungdomsutskott och medlem i styrelsen och såklart umgås jag med mina vänner och familj! Är också kommunalvals kandidat i Malax, nummer 20! Min blogg är en blandad kompott av mitt liv så hoppas du trivs! Alexandramichelles heter jag på instagram & du kan följa bloggen via bloglovin för lättare hålla koll på uppdatering om du vill!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela