AlexandraMichelles

Förklaringen till tystnaden och den stora nyheten

Publicerad 2017-01-15 23:32:05 i Allmänt,

Hejsan, länge sen sist! Det är samma sak varje år denna tid på året...Det blir alltid tyst här på bloggen för att livet kommer emellan, som många vet är jag väldigt aktiv och håller på med en hel del och just nu har det varit revyövningar och föreställningar blandat med jobb, Uf verksamhet, brandkåren och fritiden. Revyn premiären blev succé och vi fick hejdundrande respons från Vbl, ÖP och Syydin vilket gjorde att vi har sålt slut på kaikki slätt och har nu satt in 3 extra föreställningar (eller den 3:dje kmr ut på tisda på webben -> www.portomuf.fi) Vi har också blivit frågade om vi kan komma och spela vår revy till Åland (!) och som de ser ut nu kommer det troligen bli av i april. Super nice!
 
Har också hela förra veckan spenderat min lediga tid på att läsa vårdvetenskap som jag omtentade i Fredas. Skolan sätter igång igen imorgon med mjukstart kl 12.30 och endast 3 dagar skola för min del. Sen har jag förståss firat nyår, festat och umgåts med vänner och familj!
 
En annan nyhet som jag har att berätta åt er om är att jag kommer att ställa upp i kommande kommunal val nu våren 2017, har funderat ganska mycket på det när jag blev tillfrågad om jag inte skulle kunna tänka mej att ställa upp. Men efter många om och men så kom jag fram till att det är värt att försöka! Om man skulle slippa med så har man ju verkligen en chans att påverka och den chansen skulle jag vilja ha och som aktiv innom det ena och det andra kan man kanske föra fram ganska mångas röster så vi tillsammans kan påverka! Ensam orkar ingen ändra världen men tillsammans gör vi kojan till ett hem!  Men mer om de när det närmar sig eller hur? :) 

Vi syns igen när tiden finns att skriva ner några rader! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Tjej på 20 vårar, från Österbotten med eget kryp in i Vasa. Jag är närvårdare som studerar till hälsovårdare på Novia, första året. och när jag hinner så jobbar jag, spelar revy, är aktiv inom frivilliga brandkåren, ordförande för UFs ungdomsutskott och medlem i styrelsen och såklart umgås jag med mina vänner och familj! Är också kommunalvals kandidat i Malax, nummer 20! Min blogg är en blandad kompott av mitt liv så hoppas du trivs! Alexandramichelles heter jag på instagram & du kan följa bloggen via bloglovin för lättare hålla koll på uppdatering om du vill!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela