AlexandraMichelles

Senaste filmerna jag sätt

Publicerad 2016-09-13 19:17:00 i Allmänt, Listor, Tips,

Hush, En skräckfilm som handlar om en döv författare som flyttat ut till skogen till ett lungt ställe för att få inspiration och plötsligt en kväll dyker en okänd mördare dyker upp. En mycket spännande film med lite för mycket blod och lite för lite skräck för att vara en sån skräckfilm som jag gillar riktigt skarpt. Men det att tjejen i filmen är döv gör det hela spännande och du kan inte ana i förväg hur något ska sluta. Den får 8/10 poäng av mej tror jag
 
Meet My Valentine, En romantisk drama film om en man som fått beskäd att han är dödligt sjuk och bestämmer sig för att hitta en efterträdare som ska kunna ta hand om hans fru och dotter. Så sjukt fin och sorlig film en riktig snyftare. Den berör samtidigt som det finns delar i filmen som e riktigt komsika. Den får nästan fullpott av mej 9½/10 poäng!
 
 
The Cindirella story, Sagan om akungen har alla säkert läst som barn eller sätt som teknad film eller liknnde. Denna fina film tyckte jag verkligen om Den handlar om Ella som mist sin familj och tvingas leva som slav åt sin elaka styvmamma, tills dagen då hon hittar sin prins. Fast delar av filmen är väldigt overkliga och datorgjorda var den mycket bättre än vad jag trott. Och sången hon sjunger i tornet när prinsen kommer och letr henne är så vacker. 8/10 poäng!
 
 
Adventureland, Livet efter college när föräldrarna vill att du ska börja jobba men enda jobbet du kan få är ett skitjobb på ett tivoli med idiotiska kollegor. Men trots allt detta blir det den bästa sommaren för James. Han hittar en söt tjej och börjar festa. En riktit trevlig film också detta tyckte jag med typiskt drama som slutar ganska som man tänkt sig. 7/10 poäng!
 
 
Teen Spirit, En riktit dålig film enligt mej men kollade den till slut iallafall. Den handlar om att skolans populäraste tjej dör av en elstöt på skolbalen och börjar leva som Ande som bara skolans "tönt tjej" kan se. Hennes uppgift är att få denna tjej att bli populär, bli ihop med skolans snyggaste kille och få henne bli baldrottning om hon inte lyckas kommer hon inte till himmelen. Denna var tråkig, dålig, barnslig, och så himla overklig och tillgjord. 2½/10 poäng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Tjej på 20 vårar, från Österbotten med eget kryp in i Vasa. Jag är närvårdare som studerar till hälsovårdare på Novia, första året. och när jag hinner så jobbar jag, spelar revy, är aktiv inom frivilliga brandkåren, ordförande för UFs ungdomsutskott och medlem i styrelsen och såklart umgås jag med mina vänner och familj! Är också kommunalvals kandidat i Malax, nummer 20! Min blogg är en blandad kompott av mitt liv så hoppas du trivs! Alexandramichelles heter jag på instagram & du kan följa bloggen via bloglovin för lättare hålla koll på uppdatering om du vill!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela