AlexandraMichelles

Behöver era tips!

Publicerad 2017-04-25 20:19:28 i Allmänt,

Hejsan! som ni såg och läste i förra inlägget så spenderade jag hela helgen med Patric och vi var i hans stuga och rev väggar och tak. Vi har disskuterat en hel del detaljer som vad man ska spara av den gamla stugan och ej och hur man skall bygga upp nya väggar och lösningar för snyggt och praktiskt resultat. Han e utbildad byggare så han har ju nog det mesta på klart hur  han vill ha det nog men iallafall detta ha gjort att jag börjat klicka in mej på alla blogginlägg som har med inredning att göra när de dyker upp i mitt fb flöde men tyvärr kommer det väldigt sällan och jag har aldrig förr varit intresserad av denna typ av bloggar så har inget att gå på heller då ja skulle börja leta efter några bloggar... så nu skulle jag vilja ha alla era hetaste tips på renoverings och inredningsbloggar! och speciellt om ni vet någon bloggare som renoverar en gammal bondstuga, kommentera vetja! :)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-04-25 22:31:10

Använd bara levande material som andas. Plast och bergull/glasyull har inget i ett gammat hus att göra. Kolla in och köp boken om byggnadsvård. Handlar om vad som kan vara förödande att göra i ett gammalt hus. Väldigt få byggare har tilräckligt med kunskap om gammal byggnadsvård. Man ska t.ex inte dränera om det är gran/tall bjälk under grundsten.

Svar: Tack för ditt tips ska kolla om boken skulle råka finnas på bibban! :)
Alexandra

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Tjej på 20 vårar, från Österbotten med eget kryp in i Vasa. Jag är närvårdare som studerar till hälsovårdare på Novia, första året. och när jag hinner så jobbar jag, spelar revy, är aktiv inom frivilliga brandkåren, ordförande för UFs ungdomsutskott och medlem i styrelsen och såklart umgås jag med mina vänner och familj! Är också kommunalvals kandidat i Malax, nummer 20! Min blogg är en blandad kompott av mitt liv så hoppas du trivs! Alexandramichelles heter jag på instagram & du kan följa bloggen via bloglovin för lättare hålla koll på uppdatering om du vill!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela