AlexandraMichelles

Glad midsommar!

Publicerad 2017-06-23 07:38:00 i Allmänt, Fritidintressen, Listor,

  1. Det här är planerna för midsommar
    Idag kommer jag sova halva dagen för jag har vakat, sen ska jag äta nypotatis och sill med familjen för att sedan ladda om och åka på en sista natt. Lördag efter att jag vaknat ska jag fixa mej, sätta på midsommar kransen och åka uta till en villa tillsammans med min pojkvän och hans vänner och sen blir det väll för oss att åka till Fagerö senare på kvällen där jag möter upp mina vänner!

  2. Det bästa med midsommaren är:
    Alla är oftast glada, firar och är så fina i sina kransar, alla är ut så man träffar många man inte sätt på länge och de blir en enda stor gemenskap. Förr var det bästa med midsommar att åka till Powerpark sen blev bästa med midsommaren fagerö och nu e det gemenskapen och samvaron.

     
  3. Det sämsta med midsommaren är:
    Det är ofta väldigt kalt, blåsig och dåligt väder. 

  4. En tradition jag inte bryter:
    Detta år är första året på 11 år vi inte åker till PowerPark på midsommaren så där bryter vi en tradition nu men det är nog mest för att jag vakar och inte orkar åka dit på lördag efter jobbet.


  5. Ett måste på midsommarbordet:
    -
    Sill och nypotatis hör väll nog till och kanske kokade ägg halvor åså "löckblöjte" de är jag iaf snål på nu haha! och så brukar man ju också äta grillat på någon villa!

  6. Tre tips för en lyckad kväll:
    -
    Varma kläder, myggspray och bra sällskap/musik.


  7. Jag firar midsommar för att:
    Alla andra gör det och man är uppväxt med att göra det :)

  8. Ett starkt midsommarminne:
    När vi var på powerpark och jag tappade min favorit keps i en av berg och dalbanorna eller när de hade lovat regn och åska där men vi for endå och sen visade det sig att de var så sjukt varmt att vi gick med tröjjor knutna på huvudet och jag brände mej något otroligt. Eller ifjol då jag och evelina band midsommarkransar tillsammans. De e nu de jag kommer på när jag försöker tänka efter något specifikt just nu!

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Tjej på 20 vårar, från Österbotten med eget kryp in i Vasa. Jag är närvårdare som studerar till hälsovårdare på Novia, första året. och när jag hinner så jobbar jag, spelar revy, är aktiv inom frivilliga brandkåren, ordförande för UFs ungdomsutskott och medlem i styrelsen och såklart umgås jag med mina vänner och familj! Är också kommunalvals kandidat i Malax, nummer 20! Min blogg är en blandad kompott av mitt liv så hoppas du trivs! Alexandramichelles heter jag på instagram & du kan följa bloggen via bloglovin för lättare hålla koll på uppdatering om du vill!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela