AlexandraMichelles

Frågorna som det aldrig slutas diskuteras om

Publicerad 2016-04-26 10:39:22 i

Som ni kanske märkt har det kommit en lista på 10 bloggiska evighetsfrågor som vi nu ska ta och skriva ner våra svar på, vi ska försöka hålla oss till svar på ca 5 rader och sen ska vi hoppas på att alla förstår att alla tänker vi olika och det är okej att ha olika åsikter om saker och ting så nu kanske vi slipper allt tjafs om just dom här iaf:

1. Så här tänker jag kring vacciner: 

Jag har ju inte barn och det är ju oftast vaccinerna åt barn som det käftas om men i dagsläge skulle jag helt klart ge mitt barn alla barnvacciner som vi har rätt till i Finland. Sen har jag själv förutom barnvaccinerna tagit svininfluensavaccinet, Fästingvaccinet och A&B hepatit vilket jag inte fått något "fel" av och så tog jag influensa vaccinet i vintras p.g.a vi behövde det för att få gå på praktik och det är första vintern jag har varit ordentligt sjuk sedan lågstadiet så nja det lär ja inte ta igen! Men jag e nog för vacciner!

 

2. Gällande skönhetsingrepp tycker jag så här:

Skulle jag vara med om en olycka som skulle skada mitt utsende tänker främst på en brand eller liknande, och en skönhetsoperation skulle göra så att min hud eller kropp skulle se bätre ut efteråt eller bli mer lik mitt vanliga jag skulle jag göra det! Jag förstår helt sådanna personer som gör skönhetsingrepp man kan ju behöva t.ex förminska brösten för ryggbesvär eller att man får tungt att andas. Men jag skulle inte göra det "bara för att"

3. Min sanna åsikt om muminmuggar:

Jag har 1 kanna och kanske ca 5 muggar det e väl helt passligt och jag har fått dom allihopa som gåva, vilket är en helt fin gåva ... Min mamma har ca 150 muggar, ca 5 kannor och ett eget rum i huset som hon kallar "muminrummet" , det har gått över styr och jag kan f*n inte förstå vad vi ska med så många muggar att göra!

4. Ska barn synas på sociala medier? Så här tänker jag:

Mamma bloggar är så otroligt roliga att läsa oavsätt om de visar bilder på barnet eller ej men visst är det roligt att få se en bild på sötisen som bloggen handlar om att se hen växa osv det har sin charm. Jag skulle (tror jag) om jag hade barn nog sätta bilder på barnet på bloggen/instagram ja, men inga bilder som barnet sen ska skämmas för typ nakobild från badkaret eller liknande.

5. Är jag feminist eller inte? Så här tänker jag:

Jag har inte orkat lägga mej i allt bråk om detta, jag tycker samhället ska vara rättvist och jämställt oavsätt om det är mellan låg inkomsttagarna eller de med hög lön eller om det gällen mellan de två olika könen eller om vem som ska få välja lag i lågstadiet på jompan när man ska spela fotboll.

6. Mina tankar om kommersiella samarbeten i bloggar:

Tycker det är trevlig grejj bara personen nogrant skriver ut att det är ett kommersiellt inlägg och att personen kan stå för vad hen skrivit också i verkligheten och helst att personen också har eller har testat saken hen reklamerar om.

7. Kan pojkar ha rosa kläder? Min åsikt om genustänk i kläder:

Såklar lika bra som en flicka kan ha blått! Färggranna barn är gulligt oavsätt färg eller kön! och när killar i min ålder kommer i en ljusrosa skjorta eller bara har en söt rosa slips sku man ju kuna smälta sönder *smiley med hjärteögon*

8. Dop eller namnfest - vad väljer jag?

Dop! Jag är döpt och Jag skulle också döpa mina barn jag tycker det hör till och ska vara så.

9. Bloggska - är det ett viktigt språk?

Jag är säkert helt lost nu men, vah? va ha ja missat? Andvänder jag också ett sådant "språk" eller? :)

10. Den berömda bloggfasaden - ska man visa allt i bloggen?

Vill man visa allt i en blogg så varsågod inte mej emot, det kan ju t.o.m vara intressant. Men jag skulle inte ta upp eller visa allt i min blogg, något privat liv måste man få ha men däremot tycker ja man inte behöver skämmas över att berätta att man är trött och visa sitt super stökiga hem nu som då alla har vi det råddigt eller alla behöver vi vila någon gång och speciellt om du kanske har 3 barn hemma :) Lillemor på sevendays är super på att våga visa och säga som det är men hon håller endå det privata privat.
 
 
Detta var nu mina åsikter, det är tur att alla är olika och att alla får göra som dom vill och tycka som dom vill! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Tjej på 20 vårar, från Österbotten med eget kryp in i Vasa. Jag är närvårdare som studerar till hälsovårdare på Novia, första året. och när jag hinner så jobbar jag, spelar revy, är aktiv inom frivilliga brandkåren, ordförande för UFs ungdomsutskott och medlem i styrelsen och såklart umgås jag med mina vänner och familj! Är också kommunalvals kandidat i Malax, nummer 20! Min blogg är en blandad kompott av mitt liv så hoppas du trivs! Alexandramichelles heter jag på instagram & du kan följa bloggen via bloglovin för lättare hålla koll på uppdatering om du vill!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela