AlexandraMichelles

En kväll på akuten

Publicerad 2016-12-11 19:33:36 i Allmänt,

Hej där! Så kom dagen då kroppen inte orkade i mitt tempo mer... Sen i torsdas ha jag haft feber/stegring kvällstid men varit i helt vanlit skick dagtid, har haft samma enerci som förr, orkat jobba, träffa vänner osv igår börja jag få en grym hosta och tyngre med andningen. Åkte i jobb och på skoj tog jag crp på mej själv kl. 10 idag - 54 ohups ... Kanske inte så bra att va i jobb. Hjälpte med morgonsysslorna och for sen hem, konsulterade vårdbedömningen å for in till akuten med åter igen stegring. 😩 fick träffa sjukskötare nytt crp - 66 ... Efter ännu några timmar slapp jag till läkare och efter 3,5 timmar på akuten kom jag ut med vänstersidig lunginflammation, stark antibiotikakur och en veckas sjukskrivning. Hoho 😷 nu e de soffläge, brasan och x-factor som gäller. Men otroligt konstit att ja inte har högre temp trots högt crp. Men trots sjukskrivningen blir de nog att åka och skriva prov imorgon iaf 😞 vi får höras när kroppen orkar 😊 hoppas ni får en bra vecka och håller er friska 💕

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Tjej på 20 vårar, från Österbotten med eget kryp in i Vasa. Jag är närvårdare som studerar till hälsovårdare på Novia, första året. och när jag hinner så jobbar jag, spelar revy, är aktiv inom frivilliga brandkåren, ordförande för UFs ungdomsutskott och medlem i styrelsen och såklart umgås jag med mina vänner och familj! Är också kommunalvals kandidat i Malax, nummer 20! Min blogg är en blandad kompott av mitt liv så hoppas du trivs! Alexandramichelles heter jag på instagram & du kan följa bloggen via bloglovin för lättare hålla koll på uppdatering om du vill!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela