AlexandraMichelles

En bild i timmen - Fredag 8.7

Publicerad 2016-07-10 18:03:43 i

Heijsan! I fredas var jag ledig från jobbet och hade en hel del att uträtta så jag håxa på att jag ska göra ett "En bild i timmen" inlägg åt er, de var svårt att komma ihåg att ta bild men lillasyster hjälpte till så här får ni se min Fredag i bilder:


10.30 Vaknade av alarmet och drog mej en stund innan jag ringde upp åt alla som ringt mej medan jag sov och ringde och frågade efter arbetsintyg som jag senare på dagen fick hämta. Hoppade sen i duschen och började göra mej klar.

11.30 Var jag ny duschad och sminkad och skulle bara äta en smörgås och packa en sista bananlåda med saker innan jag å syster for iväg på ärenden

12.30 Släppte av Angelica vid apoteket medan jag sprang in till HVC efter ett vaccinationskort och som vanligt fast man ringt och sakt dom ska sätta det i växeln så det bara sku va att hämta fick man vänta, hämtade också arbetsintygena som fattades före dethär.

13.30 Plocka upp Moffa i stan som kom med oss ut till stenhaga för att besikta bilen, sprang i några affärer i GW medan vi väntade på vår tur och igenom gick bilen utan fel så nu är det bara att tuta och köra igen! Sjussa tillbaka moffa innan vi for vidare...

14.30 till Brändö där jag nu fått namn på dörren! waov vilken känsla att ha något eget! :D Vi bar flyttlådor av och an tills bilen var tömd då var det bara att åka och köpa diskmedel, wc papper och soppåsar så vi fick börja grejja lite där.

15.30 Började vi ha diskat dom flesta talldrikar och glas och vi  började bli hungriga och skulle möta upp mamma före hon slutade jobbet för hon hade 2 flyttlådor också i sin bil :)

16.30 enades vi om att äta på macdonalds eftersom att vi endå hade ärenden till stenhaga. Åt och for sen via tokmanni och köpte torkställning, sil och en besticklåda. Sen också efter ett spotifykort till Gigantti

17.30 Var vi tillbaka i brändö och vääntade på sängleverans från Närpes som skulle komma klockan 6. Skruvade ihop sängen och satte den på plats nu är det inte mycket till som fattas till mitt kryp in! :)

18.30 Fick vi nog och körde hemåt. Var bara hem och svängde före jag for ner till pappa och lekte med Nellie

19.30 Lekte med detta busfrö hela kvällen och också Frida joinade oss. Sen kom Pörtom pojkarna på besök en stund innan vi styrde kosan mot Åminne

20.30 Lilldamen skulle så småning om börja sova så vi skulle börja åka men vi fick mecka med Opel för det bara rykte ur fläktarna. På bilden ser ni mej stå och posera i ett hästhuvud (Detta är en av anledningarna till att jag funderat på ett privat instagramkonto haha va tycker ni ska ja skaffa?) 

21.30 på Åminne öste regnet ner och Jag och Frida satt nöjda, glada och torra i bilen och såg på dom få ungdomar som sprang på parkeringen i regnet, uscha!

22.30 Sökte vi upp lite mat igen och satt bara och prata men pörtom pojkarna medan vi vänta på maten sen bytte Frida till deras bil och jag började åka hem 

23.30 tiden ställde jag in alarmet på 06:23 och skulle börja försöka sova så jag skulle orka upp i jobb, kanske en timme senare sov jag!

Hoppas ni gillade inlägget så kanske jag någon gång kan göra ett igen! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Tjej på 20 vårar, från Österbotten med eget kryp in i Vasa. Jag är närvårdare som studerar till hälsovårdare på Novia, första året. och när jag hinner så jobbar jag, spelar revy, är aktiv inom frivilliga brandkåren, ordförande för UFs ungdomsutskott och medlem i styrelsen och såklart umgås jag med mina vänner och familj! Är också kommunalvals kandidat i Malax, nummer 20! Min blogg är en blandad kompott av mitt liv så hoppas du trivs! Alexandramichelles heter jag på instagram & du kan följa bloggen via bloglovin för lättare hålla koll på uppdatering om du vill!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela