AlexandraMichelles

Galan 2016

Publicerad 2016-11-21 11:27:18 i Allmänt,

Hela min Lördag var egentligen en ganska skit dag, jag vaknade redan med dåligt humör, jag har annars ett relativt bra morgonhumör iallafall om man jämfö med min systers morgonhumör haha. Men jag for nu iväg på jobb och det gick ganska smidigt, trots dåliga humöret och blåbärssoppan som hamnade på min vita dräckt. Efter jobbet började jag göra mej redo för galan jag provade kläder och fixade håret. Sen började jag på med sminket och efter många om och men blev jag endå rätt nöjd. Satte mej i bilen och åkte in till Vasa. hämtade det jag glömt i min lägenhet och sen blev det att gå till stads huset i ett mycket blåsigt vasa.
 Vid stadshuset mötte jag upp Ida och Sara vi gick in och blev varmt välkommnade av glada och vackra bloggare. Tog åt oss välkomstdrink och gick ner till mingelrummet.
fattar inte hur mina bilder alltid blir så förbannat suddiga ... nåja varsågod en suddig på lila mattan bild...
Sen efter att ha minglat runt lite och kollat in allas montrar begav vi oss in i salen där själva programmet skulle hållas, stämningen var lite stel och rummet var iskallt de hade nog helt glömt bort att sätta på värmen. trodde jag skulle frysa ihjäl. Men programvärdarna gjorde ett super jobb, vi fick massa häftiga videohälsningar från t.ex Maria montazami. Priser delades ut åt höger och vänster och man såg hur glada alla blev! Dom är så sjukt duktiga dom här toppbloggarna! 
De var verkligen synd att så många bloggare som vann inte var på plats stämningen sjönk lite när man inte fick se deras reaktioner och se hur glada de skulle blivit när de stod uppe på scenen men vi fick istället se videohälsningar och höra fina tacktal. Bland annat fick vi en videohälsning av Carola och hennes Gry, Carola vann årets familjeblogg! så värt det
Novias estenomer hade gjort en väldigt snärtig modevisning men sjukt duktiga modeller och superfina kläder, smikningar och frisyrer. Detta var en av de programpunkter jag såg mest fram emot och jag blev inte besviken!
Efter en liten mingelpaus och lite musikuppträdande av bland annat Nellie från Vasa så fortsatte prisutdelningen och här åvan ser ni hur glada Chevelle och Caroline blev när dom tog emot sina priser som årets youtuber och årets personliga blogg! :D
 Här står Ellen och funderar ut ett bra svar på Nicke och Janinas kluriga frågor efter att hon vunnit priset Årets blogg! :) stort grattis och tack för en bra blogg!
 Och tillsist tack till alla ni som hållt i trådarna och gjort så allt blev till en lyckad kväll fast jag ännu under galan inte alls va på normalt humör. Vi fick också med oss hem goodiebags som innehöll lite allt möjligt. Sen åkte mina galavänner hem och jag gick till Bank där efterfesten skulle hållas, kände mej väldigt lost och hittade ingen att umgås med direkt så kändes lite ensamt haha så jag åt bara av småplocket och sen åkte jag hem. 
 
Men lokalen som efterfesten hölls i var iallafall snärtig! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Tjej på 20 vårar, från Österbotten med eget kryp in i Vasa. Jag är närvårdare som studerar till hälsovårdare på Novia, första året. och när jag hinner så jobbar jag, spelar revy, är aktiv inom frivilliga brandkåren, ordförande för UFs ungdomsutskott och medlem i styrelsen och såklart umgås jag med mina vänner och familj! Är också kommunalvals kandidat i Malax, nummer 20! Min blogg är en blandad kompott av mitt liv så hoppas du trivs! Alexandramichelles heter jag på instagram & du kan följa bloggen via bloglovin för lättare hålla koll på uppdatering om du vill!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela