AlexandraMichelles

Intervju och biljettköande

Publicerad 2016-11-03 12:18:46 i Allmänt, Fritidintressen, Jobb & Studier,

Hejhopp! Ett tag sen igen, inget speciellt har hänt halloween blev lugn var ut på lördag en sväng nog men inget annat. Har pluggat på tenten jag skrev igår och det kändes som den gick fint, Sen har jag sprungit på några möten också. Igår va jag på intervjuen som jg pratade om tidigare. Det var arbetarbladet som ville göra en intervju med mej till deras "jubileumsnummer" som kommer att komma ut i både pappersform och på webben i mars nästa år. Så det är en tid tills dess men i alla fall handlade intervjuen om hur det är att vara ung och ansluten till ett fackförbund, vad som är fördelarna med att vara fackansluten och varför man ska vara med även som studerandemedlem. Hon som kom och intervjuade mej sa att hon kontaktat JHLs huvudkontor i Helsigfors och att dom därifrån tipsat om mej här uppe i Vasa vilket ju är super roligt tycker jag att dom vet av en där. Så hon frågade frågor och tog bilder så nu är det bara att vänta på att hon skrivit den så ska jag få godkänna den och sen får vi vänta till Mars innan ni kan gå in och läsa artikeln :)
 
Annars så har jag idag inte gjort annat än köat, steg upp kring 6 för att åka till skolan, kl 7 satte vi oss ner och börja köa för biljettsläppet till Bondesitzen nästa vecka. Vi köade i 5 timmar, hoho men biljetter de fick vi så vi är nöjda för många lämnade utan tyvärr. Ikväll ska jag åka med på en brandkårsövning ute på sjön vet inte om jag själv kommer delta men ska iaf se på så kanske man lär sig något iaf :)

Helgens program är fullproppat ska bland annat på Släktträff, Ungdomsdans, Oljebekämpningskurs och Revyövning så ni behöver inte vänta er något stort av mej på denhär fronten iaf :) synes!
 
Bild från intervjun, Mitt medlemskort till fackförbundet JHL

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Tjej på 20 vårar, från Österbotten med eget kryp in i Vasa. Jag är närvårdare som studerar till hälsovårdare på Novia, första året. och när jag hinner så jobbar jag, spelar revy, är aktiv inom frivilliga brandkåren, ordförande för UFs ungdomsutskott och medlem i styrelsen och såklart umgås jag med mina vänner och familj! Är också kommunalvals kandidat i Malax, nummer 20! Min blogg är en blandad kompott av mitt liv så hoppas du trivs! Alexandramichelles heter jag på instagram & du kan följa bloggen via bloglovin för lättare hålla koll på uppdatering om du vill!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela