AlexandraMichelles

Fullt program!

Publicerad 2016-10-18 17:06:08 i Allmänt,

En gammal bild tagen i somrast.
Hej igen! Det är igen en tid sen jag sist bloggade. Har flera gånger påbörjat ett inlägg men har slutat för det inte blivit till något eller slutat för att jag blivit avbruten och behövt göra något viktigare. Men nu på min lediga Tisdag ska jag försöka summera vad jag gjord de senaste dagarna. 

Jag har mest läst på prov, vi skrev en stor tent i anatomi. Jag satt och var så förbannad över att dom sparar in på lärarundervisningen. Att vi bara fick 3 (!) undervisingslektioner före vi skulle tenta hela Nervsystemet, Hela Endokrina systemet, Alla våra sinnen och hela fortplantningen. Vi skulle kunna funktionerna och uppbyggnadena (svenska och latin) och alla hormoner i kroppen osv osv. Visst vi e rätt mycket lediga så tid att läsa fanns nog men om man har läs och skrivsvårigheter, inte lär via att läsa och det tar så mycket längre att läsa än normalt så blir man bara så led hela situationen. Nå ja läste alla powerpoint skrev ner det jag tyckte va viktigt, skrev ner alla latinska översättningar och läste en lättlästare bok en den vi egentligen skulle ha läst sen bandade jag in min egen röst när jag läste det jag skrivit ner och satt och lyssnade på det iställe och tack och lov kändes det som att provet gick riktigt bra fast jag var berädd på omtent. Önskar ibland att hönsen som bestämmer i landet skulle sitta i vår sits.
 
Påtal om andra bestämmelser var jag på manifestalationen på Vasa torg för en vecka sedan också. De är också helt sjukt att dom vill ha bort ett så fint och välfungerade sjukhus som VCS. Att vi ska i vårt svagaste sjukaste tillstånd åka iväg till seinäjoki där vi inte blir garanterade att få vård på svenska. Många behöver vårt tvåspråkiga sjukhus nära.
 
Jag har också hjälpt elever att läsa läxor varje tisdag på lågstadiet , roligt att kunna hjälpa till och man lär sig själv en hel del samtidigt. Sen har jag hållit till ganska mycket i åde vår egen lokal och i Pörtom med allt möjligt från knattedisco till Revyövningar. 

Jag har hunnit sitza och varit på Ollis med både gamla och nya vänner. Jag och Evelina besökte Zippark i Vasa för en vecka sen vilket var super roligt men as tungt. sista banan var vi så trötta att jag lämnade hänga på mitten av linbanan och skratta. 
 
Har ockå jobbat, varit med vänner och hunnit umgås med Patric, Bloggen har totalt lämnat åt sidan men ska försöka komma igång igen såsmåning om. Har också just läst ikapp 3 veckors bloglovin inlägg hehe wops! :) Ska göra några tidsinställda inlägg nu så ni har något att läsa framöver ses! :) 
Här kommer några snapchatbilder från senaste veckorna:
Alminy heter jag på snapchat ifall nån undrar :)
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Tjej på 20 vårar, från Österbotten med eget kryp in i Vasa. Jag är närvårdare som studerar till hälsovårdare på Novia, första året. och när jag hinner så jobbar jag, spelar revy, är aktiv inom frivilliga brandkåren, ordförande för UFs ungdomsutskott och medlem i styrelsen och såklart umgås jag med mina vänner och familj! Är också kommunalvals kandidat i Malax, nummer 20! Min blogg är en blandad kompott av mitt liv så hoppas du trivs! Alexandramichelles heter jag på instagram & du kan följa bloggen via bloglovin för lättare hålla koll på uppdatering om du vill!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela