AlexandraMichelles

5 saker som gör mej irriterad

Publicerad 2016-11-08 14:23:00 i Allmänt,

1. Inga tillbehör finns att köpas om du inte har de nyaste nytt. Min telefon är inte ens 2 år gammal (!) och när jag för en vecka sedan bestämt mej för att åka in till Gigantti för att köpa ett nytt telefonskal fanns det bara skal åt A3 2016 men inte åt min modell som bara heter A3. Varför ska man behöva ha det dyraste och nyaste för att få tag på tillbehör?! damen som bekänade mej fick nog höra åsikten min om den saken 
 
2. Karars sätt att svara på meddelanden. Vet inte om det bara är jag som råkat ut för nästan enbart dessa karar eller om verkligen alla gör det men de jag stött på så gör iaf så att om du skickar två meddelande efter varandra och båda innehåller en fråga eller påstående som det är meningen han ska svara på så svarar dom endast på den sista frågan och du får fråga den första frågan igen och så svara dom på den, haha hur svårt ska de va att svara på båda samtidigt? någon annan som märkt detta?
 
3. Kurslitteratur på finska. Jag studerar på svenska, kursen är på svenska men kurslitteraturen som du ska läsa till provet är totalt på finska, jessus ja kan bli irriterad! och ofta finns det inte ens böcker på svenska som motsvarar, tacka vet jag att ja från tidigare är närvårdare och har en heldel info redan!
 
4. Att somna mitt i ett serie avsnitt. Varför ska jag alltid somna mitt i? Då när jag vaknar flera timmar senare har det gått hur många avsnitt som hellst framåt och du får leta fram var du var. suck haha 
 
5. Att inse i efterhand att en annan persons ord inte alls betydde något. Ni vet när du tycker om någon, ni delar saker med varandra osv och sen sker något allt tar slut och du e den som lämnar med massa känslor. Sen i efterhand när båda kanske har hittat nya underbara människor inser du plötsligt att saker som han en gång sa åt mej betydde ingenting eller väldigt lite jämför vad det betyder när han säger det till någon annan nu eller när någon annan säger det till dej nu. Vilket är irriterande att tänka på men endå kanske bara possitivt att man/båda har någon nu som man verkligen känner en skilnad med, att man känner det här betyder något, det här är påriktit :)
 
He om he... gillar när andra bloggare gör sånahär inlägg så körde ett själv nu, vill ni läsa om mer saker ja blir irriterad på? kommentera eller tryck på hjärtat! :)
 
 

Om

Min profilbild

Alexandra

Tjej på 20 vårar, från Österbotten med eget kryp in i Vasa. Jag är närvårdare som studerar till hälsovårdare på Novia, första året. och när jag hinner så jobbar jag, spelar revy, är aktiv inom frivilliga brandkåren, ordförande för UFs ungdomsutskott och medlem i styrelsen och såklart umgås jag med mina vänner och familj! Är också kommunalvals kandidat i Malax, nummer 20! Min blogg är en blandad kompott av mitt liv så hoppas du trivs! Alexandramichelles heter jag på instagram & du kan följa bloggen via bloglovin för lättare hålla koll på uppdatering om du vill!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela